اخبار
- وزیر راه و شهرسازی:
- هیچ یک از فرودگاهای کشور در شأن مردم ایران نیست
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور با بیان اینکه در روزهای باقی مانده سال ۹۷ مدیران باید برای ایام پر ترافیک نوروز اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند، گفت: مدیران باید مانند همیشه با نقش آفرینی و تلاش مضاعف یک سفر ایمن و آرام برای مسافران فراهم کنند.وی افزود: از تمام مدیران درخواست میکنم، به صورت یکپارچه و همزمان در فرودگاه اقدامات لازم را انجام دهند تا نقش آفرینی موثری را در ایام نوروز شاهد باشیم.اسلامی بیان کرد: مردم برای داشتن یک سفر هوایی ایمن و با آرامش، از ما سهم میخواهند و باید در این حوزه تمام اقدامات لازم را انجام دهیم.وی با اشاره به اینکه جریان مدیریت در حال گردش است، گفت: هر فردی که سکان مدیریت را در تمام بخشها بر عهده دارد باید نقش خود را به بهترین نحو ممکن ایفا کند.وی با بیان اینکه به لحاظ مدیریتی باید از نیروهای داخل خانواده فرودگاهی و یا دستگاههای دولتی استفاده کرد، گفت: ما باید توجه داشته باشیم که رشد سلسله مراتبی را در دستور کار خود قرار دهیم، زیرا که همین امر زمینه ساز افزایش انگیزه برای ارائه یک خدمات موثر میشود.اسلامی افزود: تمام سعی ما باید این باشد که انگیزه خدمت و همچنین قابلیت عملکرد را به صورت روزافزون افزایش دهیم.وی اظهار کرد: ما نیازمند آن هستیم که به شدت از رفتارهای سنتی فاصله بگیریم و به سیستمهای نو روی بیاوریم، زیرا که استفاده از سیستمهای نوین نیاز امروزه ما است.وی با اشاره به اینکه رشد و تعالی به صورت جزیرهای اتفاق نمیافتد، گفت: باید در این بخش سیستمهای یکپارچه وجود داشته باشد و بدون هماهنگی با دستگاههای دولتی نمیتوانیم این اقدام را در دستور کار خود قرار دهیم، بنابراین همراهی و مشارکت تمام دستگاهها و بخشها در این حوزه ضروری است.اسلامی به ارتقای نیروی انسانی در صنعت هوانوردی اشاره کرد و افزود: نیروی انسانی و بها دادن به این بخش نقش بسیار موثری در بهبود صنعت هوانوردی دارد، زیرا که انسان محور بودن برای این حوزه بسیار تأثیر گذار است و برای ما اهمیت فوق العادهای دارد، بنابراین رسیدگی به این بخش از مهمترین تکالیف ما به شمار میآید.وی به سلامت اداری و مراقبت از بیت المال در تمامی محورها اشاره کرد و گفت: باید در مصارف و استفاده از بیت المال دقت لازم را داشته باشیم و در تحقق درآمدها نقش بهتری را ایفا کنیم.وی با بیان اینکه هیچ یک از فرودگاههای کشور در شأن مردم ایران نیست، گفت: ۸۵ درصد از پروازها در هفت تا هشت فرودگاه بزرگ کشور انجام میشود، ولی هیچ یک از این فرودگاهها در شأن مردم نیست و ما در این بخش راه زیادی را در پیش داریم.وی افزود: در شرکت فرودگاهها باید به یکپارچهسازی سازمانها توجه ویژه کنیم و همگرایی، همدلی و هم افزایی را در این حوزه تقویت کنیم و مطمئن باشیم که بدون هم افزایی و همدلی نمیتوانیم به رشد و تعالی دست یابیم.اسلامی بیان کرد: مطالبه جدی ما در بخش هوایی این است که همدلی و هم افزایی را هر روز افزایش دهیم.
=========================================
- دلیل گرانی ماهی خوراکی چیست؟
بازار ماهی هم در هفتهها و ماههای گذشته با افزایش قیمت مواجه شده و هر روز شاهد گرانی انواع این محصولات شیلاتی هستیم؛ به طوریکه قیمتها نسبت به سال گذشته حدود دو برابر افزایش یافته است. بر این اساس هر کیلوگرم ماهی قزل آلا در بازار بین ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان فروخته میشود و این در حالی است که قیمت آن در سال گذشته کیلویی ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان بود.در بازار، هر کیلوگرم ماهی کپور به ۲۵ هزار تومان، ماهی شوریده بیش از ۲۶ هزار تومان، ماهی کفال ۲۵ هزار تومان و میگو بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان به دست مردم میرسد که البته قیمتها بسته به منطقه و شمالی و جنوبی بودن فروشندگان متفاوت است.ساحل سلطان کریمی، مدیر بازار اتحادیه ماهیان سردآبی در این باره گفت: این طور نیست که فقط قیمت ماهی در بازار افزایش یافته باشد، بلکه تقریباً همه محصولات درگیر نوسانات قیمتی شدهاند، اما در این صنعت، ماهیهای جنوب صید و عمده آن صادر میشود و به همین دلیل قیمت آن افزایش چشمگیری داشته است.وی افزود: در این راستا و به دلیل اینکه مردم توان خرید ماهیهای جنوب را ندارند، برای خرید ماهیهای سردآبی و به ویژه پرورشی هجوم آورده اند و این مسئله باعث شده که قیمت ماهی افزایش یابد. از سوی دیگر تولیدکنندگان و پرورش دهندگان ماهی نیز هزینههای تولیدشان افزایش یافته و آنها تقصیری در گرانی محصولات شیلاتی ندارند.سلطان کریمی ادامه داد: خوراک ماهی که تا سال گذشته کیلویی چهار هزار و 500 تا ۵۰۰۰ پنج هزار تومان بود، امسال به کیلویی حدود ۱۰ هزار تومان رسیده و بچه ماهی هم با افزایش چند برابری قیمت مواجه شده و تخم ماهی نیز محدودیتهای بسیاری برای پرورش دهندگان به وجود آورده است.وی اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم ماهی قزل آلا در اسفند ماه سال گذشته به حدود ۱۶ هزار تومان رسیده بود و امسال نیز حدود ۳۲ هزار تومان است، بنابراین و با توجه به مسائل و مشکلات موجود که گریبانگیر همه صنایع است، نمیتوان تولیدکنندگان را مقصر دانست، چرا که آنها عمداً افزایش قیمت نمیدهند.با توجه به این وضعیت باید دید آیا وزارت کشاورزی و دستگاههای نظارتی میتوانند بازار محصولات مختلف مانند ماهی و سایر آبزیان را به نفع مردم کنترل کنند یا اینکه نوسانات قیمتی هر هفته و هر روز که به عید و ایام نوروز نزدیکتر می شویم، دستخوش تغییرات بیشتری خواهد شد؟