اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «مواجهه» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

پیشنهاد‌های انجمن‌های حامی معلولین به شهرداری تهران

رفع مشکلات حمل و نقل با اجرای «قانون جامع حمایت از معلولین»

یکی از مشکلات اصلی افراد دارای معلولیت و کم توان در فضای شهر، مسئله تردد است. استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای افراد معلول، همچنان با محدودیت‌هایی مواجه است. شهرداری تهران به منظور تلاش برای رفع مشکلات حمل و نقل این افراد و سهولت در رفت‌وآمد آنها، خواستار ارائه پیشنهاد‌های انجمن‌های حامی معلولین شد.

 اصغر شیرزادی، مدیرعامل انجمن تخصصی معلولین ایران با بیان اینکه انتظارات افراد معلول و کم توان از شهرداری تهران، رعایت حقوق شهروندی و دسترسی برابر به امکانات همچون سایر شهروندان است، توضیح داد: این افراد انتظار دارند همانند یک شهروند عادی بتوانند از تمام امکانات استفاده کنند و به طور برابر به خدمات شهری دسترسی داشته باشند.وی با تأکید براینکه پیشنهاد برای تحقق این امر اجرای قانون است، بیان کرد: قانون جامع حمایت از معلولین مصوب و به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است، اگر دستگاه‌ها قانون را به درستی اجرا کنند شاهد تحولات اساسی برای رفع مشکلات افراد معلول خواهیم بود.شیرزادی با بیان اینکه به نسبت تعداد معلولینی که در شهر هستند باید اکثریت اتوبوس‌های بی‌آرتی مناسب سازی شوند، ادامه داد: با توجه به وجود محدودیت در مورد اتوبوس‌ها، باید به ازای هر سه دستگاه یک دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده باشد. همچنین جایگاه‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس متناسب با شرایط استاندارد افراد معلول مناسب سازی شوند.وی در مورد سرویس ایاب و ذهاب ویژه یا ایجاد پایانه معلولین، افزود: انتظار می‌رود براساس قولی که مدیران شهری پیشتر داده بودند تعداد سرویس‌ها حداقل پنج برابر شود.مدیرعامل انجمن تخصصی معلولین ایران همچنین پیشنهاد دیگری درخصوص سرمایه گذاری بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: با توجه به توانایی برگزاری برنامه‌های حمایتی توسط شهرداری تهران، بهتر است برخی از سیستم‌های حمل و نقل برای سرمایه گذاری سیاست تشویق، حمایت و پرداخت یارانه را نسبت به بخش خصوصی معلولین و سالمندان اعمال کنند. در واقع، باید زمینه‌هایی برای بخش خصوصی ایجاد شود که آنها را ترغیب به سرمایه گذاری در این خصوص کند. درحال حاضر بخش خصوصی در این مورد (مناسب سازی خودروها) سرمایه گذاری نکرده است.

رسیدن به شرایط ایده آل، نیازمند زمان بسیاری است

در ادامه پیشنهادات و انتظارات از شهرداری تهران برای سهولت تردد افراد معلول در شهر، محمود کاری، مدیرعامل انجمن ندای معلولین ایران بیان کرد: در درجه اول، حمل ‌و نقل عمومی باید به گونه‌ای تجهیز شود که افراد معلول به راحتی بتوانند برای تردد خود در شهر از سرویس‌ها (تاکسی، اتوبوس، مترو و ...) استفاده کنند. رسیدن به شرایط ایده آل، نیازمند زمان بسیاری است.وی همچنین با اشاره به اینکه اتوبوس‌های خریداری شده باید متناسب با شرایط افراد معلول باشد، گفت: یکی از مشکلات ایستگاه‌های اتوبوس هم تراز نبودن آن با اتوبوس است، سکوی ایستگاه اتوبوس باید هم تراز با اتوبوس باشد تا فرد معلولی که از ویلچر استفاده می‌کند به راحتی از پیاده راه یا خیابان وارد اتوبوس شود.کاری ادامه داد: همچنین لازم است که ایستگاه‌های مترو مجهز به آسانسور و علائم راهنمایی معلولین باشد.

 

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
بالای صفحه